RSS

Alpe d’HuZes | De zevende…

06 Jun

Om maar met de deur in huis te vallen… Sinds woensdag middag ben ik aan het fietsen…en niet op zo maar een plek…op een bijzondere plek. Een plek die geen meter vlak is en waar een lach en een traan elkaar ontmoeten.

Deze editie van Alpe d’HuZes probeer ik iets te doen wat eigenlijk niet mogelijk is. Ik ga 10x de Alpe d’Huez op proberen te rijden. Veel mensen hebben me voor gek verklaard…en dat snap ik… Veel mensen zeggen dat het niet kan… Maar ik heb mijn eigen redenen…

In 2006 is Alpe d’HuZes ontstaan met als doel heel veel geld ophalen voor onderzoek tegen kanker. Verbindingen werden gelegd tussen wetenschappers over de hele wereld. Een ambitie kwam op tafel….kanker de wereld uit krijgen. Veel mensen verklaarde deze ambitie onhaalbaar. Maar kijk eens hoeveel de wetenschap nu al voor elkaar krijgt? Wetenschappers werken samen en delen informatie, er wordt geluisterd naar de patienten, de techniek gaat sneller dan we bij kunnen houden…

En daarom wil ik nu iets doen waarvan iedereen zegt dat het niet kan. En als ik dit kan….dan kan de wetenschap ook iets waarvan iedereen zegt dat het niet kan. Maar daar zijn veel centjes voor nodig, centjes die jullie mij kunnen doneren. Want ik weet zeker dat jullie ook allemaal een wereld zonder kanker willen!

Deze klim is voor Toos! Die eigenlijk bij deze editie zou zijn maar nu vecht tegen deze ziekte…

Tijdens mijn laatste etappe verzamel ik donaties via een tikkie van 6,66. Elke tikkie is een stapje richting onze droom. Droom jij met ons mee? Steun mij via de speciale tikkie-site.

Regelmatig zal ik updates posten over mijn avontuur. Check de laatste etappe voor foto’s van mijn avontuur.

 
Leave a comment

Posted by on 6 June 2019 in Uncategorized

 

Leave a comment