RSS

Veel te lang stil geweest

15 May
Veel te lang stil geweest

Het is lang stil geweest op dit blog, veel te lang….. Er is ondertussen veel gebeurd, heel veel…. DreamRides heeft de afgelopen maanden langzaam vorm gekregen. De actiepagina voor de ouder-kind kamers bij het Prinses Maxima Oncologisch Centrum staat op ruim 7.000 euro en op Curaçao heeft Gerd een foundation opgericht voor het Ronald McDonald huis wat weer connecties heeft met het Prinses Maxima Oncologisch Centrum. De 8 renners zijn vol in training om de monstertocht te gaan beleven. De begeleiding in de vorm Peter, Theo en Sander is rond en de volgwagens zijn gereserveerd. Langzaam werken we toe naar de laatste week van juni….

Precies 10 jaar geleden stond ik aan de vooravond van mijn eerste deelname aan Alpe d’HuZes. Ik wist niet wat ik kon verwachten…ik had geen idee hoe ik zou kunnen fietsen in het hooggebergte…ik had geen idee hoe een event als Alpe d’HuZes zou zijn…ik had geen idee wat me te wachten stond… Ondertussen hangen er 5 startnummers aan de muur en weet ik hoe perfect georganiseerd Alpe d’HuZes is dankzij de honderden vrijwilligers die jaar in jaar uit de perfecte omstandigheden creëren voor een topprestatie.

Vorig jaar stond ik met een geweldig team aan de start bij Giro di KiKa. Wederom een perfecte organisatie wat een geweldige week en een fantastisch bedrag opleverde. En toch had ik vorig jaar een klein bijsmaakje overgehouden van de organisatie. Ik kwam er namelijk gedurende onze reis achter dat KiKa een commercieel bedrijf inhuurt om alles te regelen. Op zich prima maar ik was een volledig vrijwillige organisatie gewend vanuit Alpe d’HuZes. En dat triggerde een eigen initiatief.

Toen ontstond het idee voor DreamRides… De drang naar avontuur, naar vrijheid, naar een eigen goed doel, naar een eigen organisatie. Groots denken maar klein beginnen… Ondertussen ben ik erachter wat erbij komt kijken, ook al begin je klein… Er is namelijk niets….er ligt alleen een weg waar we overheen gaan fietsen. Overnachtingen, volgauto’s, begeleiding, restaurants, vliegtickets, routes, planning, veiligheid….om maar wat onderdelen van het draaiboek te noemen… 😊. Superblij met de hulp van Ronald die een aardig woordje Frans spreekt en meeschrijft aan het draaiboek.

Naast het organiseren en trainen voor de monsterrit, mijn werk en gezin en wat andere neven activiteiten blijft er wat weinig tijd over voor de organisatie van inspirerende acties. Een beetje buikpijn heb ik daar wel van… Er worden mooie bedragen binnengehaald en er zitten nog hele mooie grote bedragen in de pijplijn…maar het oorspronkelijke idee was dat we 1 of 2 inspirerende events zouden organiseren, gekoppeld aan DreamRides. Dat is niet van de grond gekomen. Merk persoonlijk dat de periode na Corona ineens best wel druk was met alles en het potje met energie aan het einde van de dag sneller leeg was dan verwacht. De creativiteit en energie ontbrak simpelweg om iets op touw te zetten.

Over precies 6 weken hebben we vandaag de koninginnenrit gereden van dik 4.000 hoogtemeters. Het gaat een week worden die zwaarder gaat zijn dan ik ooit zou kunnen denken….een week afzien….het stelt helemaal niets voor als je het vergelijkt met de zware periode die kinderen door moeten maken als ze moeten logeren in de ouder-kind kamers van het Prinses Maxima Centrum….

Wil jij een steentje bijdragen aan ons initiatief? Check dan onze actie pagina: https://www.maximaalinactie.nl/actie/dreamrides

 
Leave a comment

Posted by on 15 May 2022 in Uncategorized

 

Leave a comment