RSS

Alpe d’HuZes | Een brief aan het team

01 Jun
Alpe d’HuZes | Een brief aan het team

Op het moment dat jullie dit lezen zijn jullie ogen waarschijnlijk nog vochtig van de bezinningsavond en zijn jullie nog stil van de aanblik van al die kaarsen tijdens de rit naar beneden in de schemer van de avond. Aan de foto’s te zien waren het topdagen op de camping en op de flanken van de Col d’Ornon, Croix de Fer en Alpe d’Huez. Maar nu gaat het echt beginnen….

De spanning bouwt zich de komende uren langzaam op tot een hoogtepunt. In je hoofd draait telkens dezelfde film af….heb ik alles klaar voor morgen, is mijn lichaam er klaar voor…is mijn hoofd er klaar voor…hoe zou het zijn….ga ik het halen…. Het zijn vragen die in je hoofd blijven malen…. Troost je…. Voor morgen zijn deze vragen niet belangrijk….jullie zijn in top conditie, hebben er lang naar toe geleefd en of je je doel nu haalt of niet….je hebt al een topprestatie geleverd….

Is mijn lichaam er klaar voor…is mijn hoofd er klaar voor…hoe zou het zijn….ga ik het halen…. Dezelfde vragen gaan ook door het hoofd van iemand met de diagnose kanker….en daar zijn de vragen wel belangrijk en is er geen antwoord. Ook daar bouwt de spanning zich op maar duurt de roller coaster geen dag maar een veel langere tijd. Dat zijn de mensen voor wie jullie morgen de berg opgaan.

Kijk morgen goed om je heen tijdens het afzien op ‘onze’ berg. Heb oog voor de foto’s aan de sturen, de beertjes onder de zadels en de kaarten aan de schouders. Dat zijn namelijk de redenen waarom jullie doen wat je doet. Neem de tijd om te vragen naar de indrukwekkende verhalen van deze mensen en laat je inspireren gedurende je klim. Heb een luisterend oor en vervolg je weg met een traan over je wang en pijn in je benen. Je zult merken dat de pijn in je benen relatief is…. Die pijn is vrijdag verdwenen….de pijn om iemand te moeten missen is voor eeuwig….

In 2014 vormde zich de eerste voorloper van Blaal2BeatCancer…een team van 6 mensen… Ik ben ondertussen de tel kwijt geraakt van het aantal mensen dat heeft meegedaan of mee heeft geholpen. In die jaren ben ik veel inspirerende mensen tegengekomen. Ik wil er twee uitlichten…. Tijdens het inpirational dinner van 2018 las Anja haar brief voor die ze schreef aan haar eigen ziekte. De zaal was muisstil….onder de indruk… Het enige dat je hoorde was de stem van Anja, de gitaar van Bjorn van de Doelen en het rollen van de tranen over de wangen. Anja is er niet meer maar laat je inspireren door de video: https://youtu.be/Jz58uPZddFc.

De tweede persoon die mij heel erg heeft geïnspireerd is Frank Speets. Hij heeft mij kennis laten maken met de Big 5 For Life en sinds zijn speech ben ik gaan nadenken over mijn persoonlijke museum, wat mijn big 5 is en probeer ik mijn leven zo in te richten dat ik later de meest fantastische rondleidingen mag geven. De dag van morgen komt op een prominente plek in het persoonlijke museum van ieder van jullie. Ben trots op wat je doet en wacht niet tot je je ultieme rondleiding mag geven na je leven maar vertel als je thuiskomt aan iedereen hoe geweldig het op ‘de berg’ is. Al zul je er achter komen dat het je nooit gaat lukken om het gevoel van ‘de Alpe’ over te brengen op mensen die er nog nooit geweest zijn.

Jullie kunnen nu toch niet slapen dus hier is de link naar de video van Frank: https://youtu.be/obrZCbfqMHw. Laat je inspireren ❤️

Het gigantische bedrag dat jullie de afgelopen 2 jaar hebben opgehaald draagt bij aan de grote gezamenlijke droom die iedereen heeft…namelijk een wereld waar je niet meer dood gaat aan kanker maar met kanker. Ooit wordt die droom werkelijkheid…ooit gaan we die ultieme top behalen…of we nu de steile wegen van de Passo Pordoi of Passo Fedaia beklimmen….of we nu een hoop Franse Alpen cols achter elkaar moeten zien te overbruggen….of dat we de Alpe d’Huez tot 6x toe gaan bedwingen…. De route naar de ultieme top is voor iedereen net iets anders….we hebben allemaal ons hart op de juiste plek…hebben allemaal onze eigen redenen….hebben allemaal onze dromen… laten we dat nooit vergeten… Ooit zien we elkaar op de ultieme top…

Kijk terug op een fantastische reis….beleef de dag van morgen…geniet elke seconde…en besef dat je de gelukkigste persoon op aarde bent dat je dit kan en mag doen….

#creatingmemories

 
1 Comment

Posted by on 1 June 2022 in Algemeen

 

One response to “Alpe d’HuZes | Een brief aan het team

  1. Gerd

    2 June 2022 at 05:36

    Geweldig mooi geschreven! Inspiratie en reflectie ten top. Respect!

     

Leave a comment