RSS

Forever young

11 Jun
Forever young

I remember when we were kids
They say we got one life, one life to live
And when we grow up we show love
And give all we can give
‘Cause we got one life, one life to live

Bovenstaande woorden galmen regelmatig door mijn auto. De volume op standje allerhoogst en luidkeels meezingen als ik onderweg ben voor een uitdagend rondje fietsen. Het zijn de woorden waarmee het nummer ‘forever young’ mee begint… Met een lach op mijn gezicht kijk ik dan naast me en zie mijn fietsmaat Rene zitten. We hebben het gebombardeerd tot ‘ons’ nummer, simpelweg omdat we denken dat we voor eeuwig jong blijven en kunnen blijven doen wat we het liefste doen. Na Alpe d’HuZes en Giro di KiKa gaan we over 2,5 week de uitdaging van ons leven aan door dik 800 kilometer over 17 Alpen cols te fietsen. Gewoon omdat het kan, gewoon omdat het gaaf is, gewoon omdat we voor altijd jong blijven.

Het nummer is helaas niet de werkelijkheid…ook wij worden ouder. En dat is maar goed ook. Over een maand mag ik 47 kaarsjes uitblazen en kan ik terugkijken op een fantastisch leven en kijk ik vooruit naar de mooie jaren die komen gaan….forever young…

We gon’ stay the same till our time runs out

Een tijdje geleden scrolde ik door mijn Facebook tijdlijn en een post pakte mijn aandacht. Elk jaar rond deze tijd pakt deze post mijn aandacht. De tekst ‘je zou 22 jaar zijn geworden’ grijpt me bij de strot. Het zijn de momenten dat ik besef dat ik niet alleen veel geluk heb in mijn leven maar ook dankbaar mag zijn voor wat ik kan doen. De woorden ‘forever young’ krijgen dan een heel andere betekenis.

They say we got one life, one life to live

Iedereen krijgt één leven waarmee ze het moeten doen. In het Prinses Maxima Centrum liggen kinderen die nog een heel leven voor zich hebben. Ze gaan nog de meest mooie momenten beleven, de meest prachtige herinneringen maken, de meest geweldige ervaringen opdoen…tenminste…..3 van de 4 kinderen…

Dat ene kind blijft achter met dromen die niet uitgekomen zijn en herinneringen die niet gemaakt zijn. Dat ene kind heeft ook één leven gekregen en mag blijven tot de tijd erop zit. Alleen zit die tijd er eerder op dan bij mij….en blijft deze forever young in de gedachten die achter blijven…. En dat is toch anders….

Daarom doen wij wat we doen….

Just keep dreaming….

 
Leave a comment

Posted by on 11 June 2022 in Uncategorized

 

Leave a comment