RSS

Ik doe wat ik doe en deed wat ik deed

18 Jun
Ik doe wat ik doe en deed wat ik deed

Precies 10 jaar geleden is het dat mensen zeiden dat het me niet zou lukken. Ik stond aan de start aan mijn eerste Alpe d’HuZes en had zo’n beetje alle schijn tegen. Geen sportief verleden, was me nog niet bewust van enige vorm van doorzettingsvermogen, had geen idee hoe mijn lichaam zou reageren op een extreme inspanning en wist totaal niet waar mijn grens lag. En toch sprong ik in het diepe en overtrof ieders verwachtingen.

De afgelopen 10 jaar is er veel gebeurd en heb ik mezelf mogen ontwikkelen. Ik heb ontdekt waar ik een glimlach van op mijn gezicht krijg, waar ik van ga kwispelen, waar ik energie van krijg. Ik heb ontdekt wat mijn Big 5 for Life is….to inspire others, to grow personally, to create memories, to share the story, to live unbound.

Precies 10 jaar na mijn eerste meters op de fiets ga ik over één week een avontuur aan wat precies bij mijn Big 5 for Life past. Iets wat ik me de laatste weken steeds meer ben gaan beseffen nadat ik maanden lang dit niet heb gezien. Ik had veel moeite om mijn enthousiasme over DreamRides te laten gaan. Ik had het gevoel dat ik mijn droom voor een eigen georganiseerd evenement, voor een zelf gekozen goed doel, moest verantwoorden aan mijn verleden.

Laatst fietste ik in Limburg met wat teamgenoten en een onbekende wielrenner sloot zich bij ons aan. Achter me ving ik een gesprek op…waarom we daar aan het trainen waren… Na enige tijd komt hij langs me fietsen…hij had gehoord dat ik mooi kon vertellen… met passie vertelede ik wat mijn droom was, waarom ik dat doe en hoe gaaf het is dat we dit met een fantastische groep kunnen doen. Tijdens het vertellen stroomde de energie door mijn lijf en ging mijn ademhaling omhoog. Al kan dat laatste ook komen doordat we één of andere klimmetje opreden…to inspire others

Ik begon me te beseffen dat een idee wat ontstaan is na 5 deelnames aan Alpe d’HuZes en 1 deelname aan Giro di KiKa werkelijkheid gaat worden. We gaan het omzetten naar een avontuur wat we nooit meer gaan vergeten. We gaan het omzetten naar geweldige bedragen voor het Prinses Maxima Oncologisch Centrum, het Willow fund in Canada en het Ronald McDonald House in Curaçao. Ruim 26.000 euro, bijna 32.000 USD en 8.000 Canadese Dollars zijn er de afgelopen maanden opgehaald. Wauw! Trots op het team….

En dat is meteen een mooie dimensie aan ons avontuur. Met deelnemers uit Canada en Curaçao krijgt het team een andere dimensie. Omdat dromen geen grenzen kennen, omdat avontuur geen grens kent, omdat kanker geen grens kent….to live unbound….

De afgelopen periode heb ik veel geleerd. Ik heb geleerd dat er ook bij mij een limiet aan de hoeveelheid hooi zit die op een vork past. Ik heb ingezien dat het voor mij zo belangrijk is om door anderen geïnspireerd te worden en mooie te dingen te doen met mensen die dicht bij je staan. Ik heb geleerd dat negatieve energie je helemaal leeg kan trekken. Ik heb geleerd dat je, als je een droom wil laten uitkomen, focus moet hebben….to grow personally….

Ik doe wat ik doe en deed wat ik deed

Ik heb geweldige jaren gehad tijdens Alpe d’HuZes en ga zeker nog één keer terug voor mijn zesde deelname. Maar nu is het tijd om los te komen en een stap te maken naar een eigen initiatief voor hetzelfde doel. Ik besef me dat niet iedereen waarmee ik de afgelopen jaren magische momenten heb beleefd de reis mee gaat / wil / kan maken. Soms omdat gewoonweg de vakantiedagen op zijn omdat je de reis van je leven gaat maken…..soms is het nodig om afstand te nemen van het verleden om nieuwe mooie dingen te kunnen bereiken… Dat is lastig omdat het verleden me heel veel moois heeft gegeven maar soms moet je inzien dat je op een andere golflengte terecht bent gekomen.

Met 12 mensen werken we de komende week toe naar een nieuwe sprong in het onbekende. We gaan geweldige herinneringen maken, we gaan elke seconde genieten, we gaan ons beseffen dat het geld dat we opgehaald hebben meer dan nodig is, we gaan ons verhaal delen….

En ook nu kijken er mensen naar me met opgetrokken wenkbrauwen….ach, 10 jaar geleden is het me ook gelukt…

 
Leave a comment

Posted by on 18 June 2022 in Uncategorized

 

Leave a comment